На 08.05.2024г. успешно приключи „ЕТАП 2: „Разработка на информационната система“ и от 13/05/24г. изпреварващо преминаваме към реализацията на „ЕТАП 3 – Внедряване на системата“ по договор ПТО22-ДГ-55-50/09.12.2022г с предмет: „Изграждане на информационна система за проследяване/мониторинг/надзор на дейностите свързани с експлоатацията, поддръжката и ремонта на оборудването и съоръженията в ОП СПТО, като част от информационната система на Столична Община“. Основната цел на проекта е разработването и внедряването на Информационна система за проследяване /мониторинг/ надзор на дейностите, свързани с експлоатацията, поддръжката и ремонта на оборудването и съоръженията в ОП СПТО, като част от информационната система за управление на отпадъците на Столична Община, обхващащо процесите по експлоатация, планиране и отчетност в компонентите на Интегрираната система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община, а именно:
- Депо за неопасни отпадъци „Садината“, което се намира на площадка „Садината“ на около 22 км източно от центъра на София, село Яна, район Кремиковци’;
- Завод за механично и биологично третиране (МБТ) на отпадъци с производство на RDF – гориво, който се намира в местност “Садината“, село Яна, район Кремиковци;
- Инсталация за третиране на разделно събрани зелени отпадъци на площадка „Хан Богров“ с. Горни Богров ,район Кремиковци;
- Инсталация за анаеробно разграждане (АР) на хранителни биоотпадъци се намира на същата площадка в района на с. Горни Богров, район Кремиковци.
След приключване на проекта ще се даде възможност на ръководството и персонала на ОП СПТО за модерно и ефективно управление и експлоатация на интегрираните съоръжения за управление на битовите отпадъци. От изключителна важност е, че ще се постигне подобряване на отчетността на всички нива на управление. Проектът ще осигури пълноценен инструмент за контролиране на дейността на ОП СПТО на Дирекция „Управление на отпадъците“ на Столична община и за планиране, мониторинг на изпълнението и отчитане на цялостния процес на управление на битовите отпадъци на територията на Столична община. Така ще се повишат“
- гъвкавостта и резервираността при управлението на технологичните процеси;
- ефективност, проследимост и предвидимост в процеса на поддръжка;
- сигурност и резервираност на достъпа към информационната системата;
- флексибилност в свързаността;
- балансиране на хардуерните ресурси;
В изпълнението на тази изключително важна задача, свързана с ефективното управление на оборудването и съоръженията в ОП СПТО и осигуряването на по-добра възможност за вземане на управленски решения, активно участие взеха както ръководството, така и ключовите експерти от завода на всички нива.
В края на изминалата седмица, получихме и писмо от г-н Георги Георгиев, управител на „Инфологика“ ООД, във връзка с успешното приключване на Етап 2 и ползотворната работа през изминалите няколко месеца.
информация: ОПСПТО