На 22.03.2024 г., на територията на ОП СПТО, бе проведена среща, на която се обсъди възможностите за изграждане на информационна система за проследяване, мониторинг и надзор. Системата е част от информационната система за управление на отпадъците на Столична Община. Чрез нея ще се осъществява контрол на дейностите, които са свързани с експлоатацията, поддръжката и ремонта на оборудването и съоръженията в ОП СПТО. Целта е автоматично да бъдат получавани данни и да бъде минимизирано времето на ръчно въвеждане на същите. Чрез въвеждането ѝ ще бъде получавана информация относно материалните потоци, възникващите аварии, ще могат да се изготвят електронни досиета на оборудването, могат да бъдат планирани оперативните дейности и работните поръчки, както и да бъде извършван контрол на работата на персонала.
Изработената програма има лесен за работа интерфейс. Основната цел е подобряване на капацитета и възможностите на информационната инфраструктура прилежаща към ОП СПТО. Ще бъде постигнато така необходимото централизиране на процесите по планиране, изпълнение и последстващ мониторинг в единна платформа. Програмата предоставя инструментариум за изготвяне на справочна информация, базирана на управляваните от ИС информационни масиви от данни. Потребители на системата са всички звена на ОП СПТО – „Логистика“, завод за МБТ, инсталация за биологично третиране – Хан Богров, ДНО Садината, ПСОВ и СРОВ, отдел „Ремонти и поддръжка“, сектор „Енергетика КИП и А“, сектор „Поддръжка и обслужване на машини и съоръжения“, сектор „Подвижна механизация“.
Програмата разполага с различни модули на системата като:
- Административен модул;
- Комуникационен модул – ще бъде постигнат автоматичен обмен на данни от SCADA системите, CMMS системата и др., към информационната система
- WEB базиран технологичен модул;
- Модул за управление на документи;
- Модул за анализи, справки и отчети;
- Модул за планиране – Чрез него ще се постигне управление на основни видове данни за целите на планирането и изпълнението на дейности по планови и извънредни ремонти, профилактики; управление на договори; Управление на резервни части и складови наличности; Планиране и изпълнение на дейности по планова поддръжка и ремонти;
- Модул за управление и мониторинг работата на системата;
- Модул Архивиране;
През следващата седмица ще се проведат срещи с ръководителите на звена – МБТ, ИБТ, лаборатория, отдел „Ремонти и поддръжка“, сектор „Енергетика КИП и А“ и сектор „Поддръжка и обслужване на машини и съоръжения“. Целта е да бъдат взети под внимание предложения от тяхна страна за работата със системата – какво би улеснило дейностите и поставяните в процеса на работа задачи.
Внедряването на информационна система за контрол в ОП СПТО ще позволи да бъде извършван контрол и така необходимото централизиране на процесите по планиране и извършване на ремонтни дейности, ще може да бъде анализирана справочна информация, да бъде контролирано движението на резервни части и складови наличности.
информация: ОП СПТО